Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

X
Como podemos ajudá-lo?

Clique abaixo no setor responsável para poder obter a sua ajuda.

Geografia – 9º Ano


 Sem categoria

  14 de junho de 2021

11:01


Um tema de preocupação é a escassez de água potável, uma vez que este bem natural é indispensável à vida humana. Porém, embora a maior massa do planeta seja de água (cerca de 75%), apenas 0,3% da água é diretamente disponível para o consumo humano. Daí a urgência de preservarmos os mananciais como fontes e nascentes. Na área de fazenda de nossa Escola Rural Vicentina São Vicente de Paulo, encontra-se em recuperação uma nascente, exemplificando os cuidados necessários à manutenção dos corpos hídricos, conforme indicado pela ciência: Reflorestamento, proteção e manejo da mata ciliar e preservação do corpo hídrico. Nossos alunos, do 9° Ano, puderam constatar em um aula de campo estas práticas.